Integration HR-system till Hogia OpenHR
Mer information om integrationer mellan HR-system, lönesystem och Hogia OpenHR
Vår integration synkroniserar följande data mellan HR-system eller lönesystem och Hogia OpenHR:
Personuppgifter
Frånvaroregistrering
Till exempel så kan adress-, kontakt- och löneuppgifter för en anställd hämtas från ert HR-system i samband med att uppgifterna ändras och uppdaterar uppgifterna i personalregistret i Hogia OpenHR med automatik. Om personen inte finns i Hogia OpenHR så skapar vår integration automatiskt denne person där. Använder ni Hogia OpenHR som HR-system och annat lönesystem så som exempelvis Fortnox, Kleer, 24sevenOffice, Payzlip, FlexHRM Payroll eller liknande så kan flödet gå åt motsatt håll med Hogia OpenHR som master.
Frånvaroregistreringen görs genom att frånvarokoder(exempelvis semester, sjuk, vab) hämtas från ert HR-system, exempelvis HiBob, Personio, Hailey HR, Huma HR, Evity HR eller Simployer One, och registreras på rätt person och dag i Hogia OpenHR. Eller tvärtom: hämtas från ert lönesystem och registreras i Hogia OpenHR.
Hogia OpenHR är även integrerat mot alla andra HR-lösningar i vår plattform, ni kan läsa om vilka Här. En populär integration för Hogia OpenHRs användare är den till Teamtailor, ni läsa mer om den integrationen Här.
Vem passar den här integrationen för?
Den här integrationen är byggd för er som har Hogia OpenHR som lönesystem och/eller HR-system.
Uppgifter som kan integreras till/från Hogia OpenHR
Våra integrationer är alltid skräddarsydda, vilket innebär att ni kan få integrationen konfigurerad och anpassad efter just era behov. Nedan listas några av de fält som är vanliga att integrera men många fler är möjliga, inklusive era custom fields i ert HR-system:
Namn
Adress
E-post
Telefon
Bankkontonr + clearing
Anställningsform
Befattning
Månadslön
Startdatum
Datum för när anställning upphör
Personnummer
Frånvaro
m.fl.
Fråga oss och vi kan addera fält om respektive API tillåter.
Hur ofta synkas uppgifterna mellan systemen?
Ni bestämmer själva med vilket intervall ni vill att ni vill att integrationen ska synka. Integrationen kan även lyssna kontinuerligt efter ändringar så att personuppgifter synkroniseras över till/från Hogia OpenHR inom några minuter efter en ändring i ert HR-system/lönesystem.
Om Hogia OpenHR
OpenHR är Hogias molnbaserade HR-system som samlar hela medarbetarresan – från anställning till lön – i ett och samma flöde. Systemet är enkelt att komma igång med, användarvänligt och utvecklat för att ge snabbt värde för både HR och lönespecialister. OpenHR ligger nära löneprocessen och gör det enkelt att hålla personaldata uppdaterad, följa lagkrav och arbeta effektivt i vardagen. Informationen flödar sömlöst mellan HR och lön, vilket säkerställer kvalitet och minskar manuell hantering.
Systemet ger ett starkt stöd för de årliga HR-processerna:
Lönekartläggning – första steget mot lönetransparens. Identifiera och åtgärda löneskillnader i en digital, datadriven process med automatiska rapportutkast.
Lönerevision – digital och enhetlig process utan kalkylblad. Hantera potter, motiveringar och godkännanden direkt i systemet för en rättvis, spårbar och effektiv hantering.
Utöver detta ger OpenHR smarta funktioner som:
Digital signering och dokumenthantering – signera och lagra avtal och intyg tryggt och professionellt.
HR-analys – få nyckeltal och insikter om personalstruktur och jämställdhet.
Påminnelser och att-göra-listor – systemet säger till i rätt tid när något ska göras eller förnyas.
OpenHR är byggt för organisationer som vill arbeta modernt, rättssäkert och nära verksamheten – utan krångel eller långa införanden.
Kom igång direkt. Stöd hela HR-året. Nära lön – nära verksamheten.
Twines allmänna villkor gäller för denna integration.

